لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۵۸

فقر و جهالت، عامل همه بدبختی ها در افغانستان


ز .ش از ولسوالی جاغوری می نویسد :
من فكرمی كنم عامل همه بدبختی ها درافغانستان فقر و جهالت است. فساد، عدم امنیت، عدم تطبیق قوانین همه ریشه دراقتصاد و جهالت دارد.

نصیب الرحمن نیازی ازولایت هرات در مورد خروج نیروهای امریکایی چنین می نویسد:
خروج نیروهای امریکایی و بین المللی خلای بزرگ نظامی و سیاسی را در افغانستان به وجود آورده، افغانستان را باز به سال های 1370 و 1375 برمی گرداند. جنگ های داخلی برسرقدرت افزایش خواهد یافت.
نیروهای مسلح افغان صرف توانایی امینت را درشهرهای بزرگ افغانستان دارد. درمناطق دور دست، قدرت در دست مخالفین بوده، دولت حاکمیت چندان ندارد. پس لازم است تا زمانی که ظرفیت های اساسی قوای مسلح کشور را تکمیل نشده Tافغانستان را ترک نگویند. این مساله هم به نفع جامعهء جهانی و هم به نفع مردم افغانستان می باشد.

روحانی ازولایت کابل می نویسد:
حکومت افغانستان چرا از سرحدات دفاع نمی کند؟
تاچی وقت افغان ها به دست پاکستانی ها کشته شوند؟
وزیردفاع افغانستان چرا استعفا نمی کند؟ ازبی کفایت بودن، استعفا کردن برایش خوب است.

عبدالعظیم ویرا از ولایت بادغیس منطقهء آب کمری:
در بادغیس آنتن شبکهء تلیفونی«روشن» ازطرف دولت غیرفعال گردیده است. مردم ازاین ناحیه بامشکلات زیاد روبروشده اند.دولت دلیل این اقدامش راعدم تادیهء یا پرداخت مالیه ازطرف کمپنی روشن عنوان می کند. واقعأ ما نمی دانیم چرا مقامات کشور به جای اینکه سهولت به وجود بیآورند، مشکلات ببارمی آورند.
دولت به جای این اقدام که سبب مشکلات برای مردم شده ، بهتر است ازمجرای قانون پیش برود تا مردم متضررنشوند. برای حل این مشکل از وزارت محترم مخابرات می طلبیم که هرچه زودتر و جدی تراقدام کنند.
با احترام
XS
SM
MD
LG