لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۹

پس از چندین هشدار پی در پی اسرائیل حمله هوایی را بالای ایران انجام داد


حمله اسرائیل بالای ایران
حمله اسرائیل بالای ایران

چند مقام امریکایی از حمله اسرائیل به ایران خبر دادند. نظر به خبرها اسرائیل در انتقام حملات ایران بر این کشور حمله هوایی را بالای ایران انجام داده‌است.

یک مقام نظامی ایران از فایرهای سیستم دافع هوای این کشور «به اشیای مشکوک» خبر داده‌است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از امیر میهن‌دوست، یک مقام ارشد نظامی در ولایت اصفهان، خبر داده که فایرهای سیستم دافع هوای ایران را در اطراف اصفهان تأیید می‌کند، اما او اضافه کرده که فایرها با هدف «اشیاء مشکوک» بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

در اصفهان چندین تأسیسات اتومی ایران موقعیت دارد از جمله تأسیسات نطنز و مرکز غنی‌سازی یورانیوم این کشور.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است. در اوایل این هفته، این گمانه زنی وجود داشت که اگر اسرائیل به داخل ایران حمله کند، ممکن است این سایت ها هدف قرار بگیرند.

همزمان با این‌که مقام‌های آمریکایی حمله اسرائیل به داخل خاک ایران را تأیید کرده‌اند، روزنامه نیویارک تایمز هم می‌گوید که از سه مقام ایرانی تأیید حمله به ایران را گرفته، اما خبرگزاری‌های حکومتی در ایران می‌گویند که شرایط در ایران و به‌ویژه در اصفهان عادی است.

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش به نقل از یک مقام ارشد در ایران خبر داد که جمهوری اسلامی قصد «مقابله بالمثل فوری ندارد».

این خبرگزاری به نام و مقام این فرد اشاره نکرده، اما اظهار نظر او تأیید تلویحی حمله اسرائیل به ایران نیز هست.

در ساعات گذشته، تمام رسانه‌های حکومتی در ایران تلاش کرده‌اند حمله اسرائیل را کوچک یا ناچیز جلوه دهند. این رسانه‌ها همچنین از آرامش در داخل کشور و «عادی» بودن وضع خبر می‌دهند.

قبل از این در مورد متوقف شدن پرواز ها از میدان بین‌المللی امام خمینی در تهران هم خبر داده شده بود

اما شرکت هوانوردی و کشتیرانی ایران می‌گوید که پرواز ها به تمام میدان‌های هوایی این کشور به حالت عادی برگشته اند.

همزمان با گزارشهای حمله اسراییل بر ایران از حملات اسرائیل بر تاسیسات نظامی در جنوب سوریه خبر داده شده است. سانا اژانس دولتی سوریه به نقل از اعلامیه اردوی سوریه گزارش داده که گفته است، اسرائیل در جنوب سوریه یک قطعه مدافع هوایی را هدف قرار داده که باعث خسارات مالی شده است. رامی عبدالرحمن ریس گروه ناظر حقوق بشری سوریه گفته است، درین حمله که گمان می شود از طرف اسرائیل بین ولایتهای سویدا و درعا صورت گرفته، تاسیسات رادار اردوی سوریه هدف قرار داده شده است.

XS
SM
MD
LG