لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۵

هیواد: مردم افغانستان در دوره‌های مختلف تاریخ علیه دشمن خود 'الله اکبر' گفته‌اند


شماری از روزنامه‌های چاپ کابل
شماری از روزنامه‌های چاپ کابل

روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر به بررسی پیکار شعار "الله اکبر" علیه گروه طالبان و تشدید جنگ میان این گروه نیروهای دولتی در ولایات پرداخته‌اند.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله خود نوشته است که مردم افغانستان به سطح ملی و بین‌المللی در دوره‌های مختلف تاریخ علیه دشمن خود "الله اکبر" گفته‌اند. روزنامه افزوده که این شعار چنان تاثیرگذار است که دشمن را از پا می‌اندازد و زمین را برایش به آتش داغ مبدل می‌کند.

به نوشته روزنامه، در این شبها و روزها سردادن این شعار بر ضد "دشمن" در حالی بالا گرفته است که آنها به واسط ملیشه‌های منظم و گروه‌های تروریستی‌شان به جنگ و حملات تروریستی‌شان شدت داده‌اند.

هیواد افزوده که این شعار در کمپاین تازه نخست از هرات آغاز شد و بعد در کابل، خوست، جلال‌آباد، اسدآباد کنر، مزارشریف و شماری از شهرهای دیگر به حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور استقبال شد و در چند شب گذشته از مناطق مختلف کشور بر ضد دشمنان کشور شعار داده می‌شود.

به نوشته سرمقاله‌نویس این روزنامه دولتی، مردم نه تنها به جاده‌ها برآمدند، بلکه از طریق رسانه‌های اجتماعی هم نعره الله اکبر را بر ضد دشمن بلند کردند. هیواد پیشنهاد کرده که مردم افغانستان باید در برابر جنجال‌های اخیر آمادگی قیام ملی را بگیرند تا از ظلم نجات پیدا کنند.

  • سرخط

روزنامه سرخط در شماره امروز خود نوشته است که طالبان در چندین ولایت حملات خود شدت بخشیده‌اند. روزنامه از کندهار، هلمند و هرات نام برده و افزوده که اخیرا این ولایت‌ها تحت فشارهای شدید نظامی قرار دارند اما نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در برابر آن به شدت مبارزه می‌کنند.

نویسنده سرخط با اشاره به نیروی مردم نوشته است که حالا مردم نیز از این وضعیت به ستوه آمده‌اند و به سردادن نعره‌های الله اکبر آغاز کرده‌اند. به باور نویسنده، آغاز این روند بر ولایت‌های دیگر نیز سایه افگنده است و تمام مردم با یک صدا خواهان مهار شدن وضعیت جاری شده‌اند.

با آنکه طالبان در واکنش به این شعارها واکنش نشان داده و گفته‌اند که "این شعار ماست"، اما بازهم این روند در برخی ولایت‌ها جریان دارد.

  • افغانستان

روزنامه افغانستان در شماره امروز خود نوشته که کابل از سه شب گذشته به این طرف میزبان کمپاین نعره‌های نیرومند است. نویسنده این سرمقاله نوشته است که در این شب‌ها کابل یک نعره سر می‌دهد و می‌گوید: "الله اکبر".

به باور نویسنده این نعره‌ها به طالبان پیام آشکار می‌دهد و آن اینکه آنها از طریق میله تفنگ قدرت به دست گرفته نمی‌توانند. روزنامه افغانستان افزوده با آنکه این نعره‌ها به حمایت از نیروهای امنیتی افغان بلند شده، در کنار آن به عنوان سمبول ملی از آن یاد شده است، اما طالبان این نعره را ملکیت امارت اسلامی خود خوانده است.

XS
SM
MD
LG