لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۷

اجلاس وزرای خارجهء ناتو در مورد افغانستان

قرار است وزرای خارجۀ ناتو در مورد تعهد دراز مدت این پیمان در امر مساعدت با نیروهای امنیتی افغانستان امروز در بروکسل صحبت کنند.

۱۰:۴۳ ۱۱.۹.۱۳۹۴

مصطفی صدیقی خبرنگار اختصاصی رادیو آزادی از بروکسل گزارش می دهد:

صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان در این نشست گفت که به کمک ناتو و جامعه جهانی افغانستان می‌تواند به عنوان یک کشور مرفه، دیموکراتیک و با ثبات به پیش برود.

وی گفت:

"با وجود چالش های که با آن رو به رو بوده‌ایم، افغانستان بیش از آنچه توقع میرفت، دست آورد داشته است. با به پایان رسیدن سال سرنوشت ساز، ما با اعتماد بیشتر گفته می‌توانیم که دشمن مشترک ما از لحاظ روانی شکست خورده است. من مطمئن هستم که با تدوام کمک های متحدان ناتو و شرکای آن، افغانستان به عنوان یک کشور با ثبات، مرفه و دیموکراتیک به گونۀ پیوسته رشد خواهد کرد."

۱۹:۲۶ ۱۰.۹.۱۳۹۴

مصطفی صدیقی خبرنگار اختصاصی رادیو آزادی از بروکسل گزارش می دهد:

قرار است تا کمتر از چهل و پنج دقیقه دیگر نشست خبری در مورد ملاقات امروز وزیران خارجه ناتو در مقر این پیمان نظامی در بروکسل پایتخت بلجیم آغاز شود.
ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو پیشتر گفت امروز سه شنبه در مورد تمدید مرحله نخست مأموریت حمایت قاطع و نیز حمایت مالی نیروهای امنیتی افغانستان در درازمدت با صلاح الدین ربانی وزیر خارجۀ افغانستان به تفصیل صحبت خواهند کرد.
قرار است آقای ربانی تا ساعات دیگر در یک نشست خبری با خبرنگاران صحبت کند.

۱۷:۰۵ ۱۰.۹.۱۳۹۴

مصطفی صدیقی خبرنگار اختصاصی رادیو آزادی از بروکسل گزارش می دهد:

اجلاس وزرای خارجهء کشور های عضو پیمان ناتو در بروکسل ادامه دارد. ینس ستولتنبرگ لحظات قبل گفت، امروز در مورد ادامۀ حمایت از یک افغانستان با ثبات تصمیم خواهند گرفت.

ستولتنبرگ افزود که این حمایت به نفع امنیت خود، ناتو است.

منشی عمومی ناتو گفت، در مورد چگونگی ادامۀ ماموریت حمایت قاطع برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای افغان در طول سال ۲۰۱۶ نیز صحبت خواهد شد.

۱۵:۳۰ ۱۰.۹.۱۳۹۴

مصطفی صدیقی خبرنگار اختصاصی رادیو آزادی از بروکسل گزارش می دهد:

ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو در سخنرانی افتتاحیهء در اجلاس وزاری خارجهء این پیمان در بروکسل گفت:

"افغانستان برای ناتو خیلی مهم است. ماموریت افغانستان برای ناتو مهم بوده، روی همین دلیل است که ناتو نیرو های امنیتی افغانستان را آموزش داده، برای آنها مشورت می دهد و به آنها کمک می کند."

بیشتر "لود" شود

XS
SM
MD
LG