لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۰

پاکستان به سرقت اطلاعات از شبکهء جهانی انترنت متهم شد


بر اساس یک گزارش ادارهء محرمیت بین المللی، سازمان استخباراتی آی. اس. آی (ISI) پاکستان کوشش کرده است تا اطلاعات را از اعماق بحر در نزدیک شهر کراچی، سرقت کند.

در این گزارش گفته می شود که سازمان استخبارتی آی. اس. آی (ISI) شرکت های غربی و چینایی را استخدام کرده است تا به کمک آنها به منظور نظارت از مسایل داخلی پاکستان، از شبکهء جهانی انترنت اطلاعات لازم را بطور مخفی بدست آرد.

در این گزارش ادعا می شود که آی. اس. آی (ISI) تلاش کرده است در شهر بندری کراچی از چهار کیبل شبکهء انترنت که ازآن منطقه می گذرد، اطلاعات را سرقت کند.

علت این تلاش های پاکستان طوری وانمود شده است که سازمان استخبارتی آی. اس. آی (ISI) پاکستان می خواهد ظرفیت استخبارتی یا جاسوسی اش را به سطح ایالات متحدهء امریکا ارتقا دهد.

پاکستان برای بدست آوردن تکنولوژی لازم برای این کار، در سال 2013 میلادی با یک شرکت اروپایی صحبت کرده است، اما معلوم نیست که آیا با این شرکت به موافقت رسیده است، یا خیر؟

ماتیو رایس مدافع محرمیت که در ادارهء محرمیت بین المللی کار می کند، این تلاش های پاکستان را آزار دهنده خوانده، می گوید:

"کیبل های شبکهء جهانی انترنت از کشورها و مناطق مختلف جهان، تعدادی از اروپا و برخی از هم از کشورهای افریقایی و شرق آسیا می گذرد و معلومات این شبکهء جهانی را انتقال می دهد که باید مصوون باشد."

پاکستان تا هنوز در مورد این گزارش ادارهء بین المللی محرمیت چیزی نگفته است، اما یک سخنگوی اردوی این کشور به روزنامهء گاردین چاپ بریتانیا گفته است که در حال حاضر در این مورد چیزی گفته نمی تواند.

برخی اعضای پارلمان پاکستان و فعالان آزادی بیان در هفتهء گذشته از حکومت این کشور خواستند تا حق محرمیت افراد را تضمین و حراست کرده، راز ها و محرمیت حریم شخصی آنها را مصوون نگهدارد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:03 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG