لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۶

ملل متحد از پخش سریع تبلیغات تروریستی از طریق انترنت هوشدار داد


جفری فلتمن (Jeffrey Feltman) معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور سیاسی در مورد پخش سریع تبلیغات گروه های تروریستی از طریق شبکهء جهانی انترنت هوشدار داده است. وی همچنان خواستار احتیاطکشورها در مورد مانع شدن از دسترسی به شبکه های اجتماعی شده است.

به گفته جفری فلتمن منع دسترسی به شبکه های اجتماعی می تواند اهداف شورشیان را برای جوانان آسیب پذیر، جذاب تر سازد.

جفری فلتمن در اجلاسی که توسط اتحادیهء عرب در نیویارک تدویر یافته بود، روز چهارشنبه گفت:
" نکتهء انکار ناپذیر این است که گروه های تروریستی، صلح و امنیت جهانی را با تهدید جدی مواجه ساخته اند. از این نکته نیز نمی توان انکار کرد که آنها برای پخش تبلیغات و جذب مردان و زنان آسیب پذیر جوان از همهء مناطق جهان برای پیوستن به حیث جنگجویان خارجی، از شبکه های اجتماعی بطور موثر استفاده می کنند."

آژانس خبری دی. پی. ای آلمان از قول جفری فلتمن می نویسد که گفته است، حدود 50 هزار استفاده کنندهء شبکهء اجتماعی تویتر که هر کدام آنها بطور متوسط هزار تعقیب کننده دارند، از شورشیان گروهء دولت اسلامی حمایت می کنند.

به گفتهء آقای جفری فلتمن تبلیغات وسیع از طریق شبکهء انترنت باعث آن شده است تا از اوسط سال 2014 میلادی تا ماه مارچ 2015 میلادی تعداد جنگجویان تروریست خارجی 70 درصد افزایش یابد.

به نوشتهء آژانس خبری دی. پی. ای آلمان، سازمان ملل متحد تخمین می کند که در حال حاضر بیش از 25 هزار جنگجوی خارجی از 100 کشور جهان به منازعات سوریه، عراق، افغانستان، یمن و لیبیا پیوسته اند.

جفری فلتمن (Jeffrey Feltman) معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور سیاسی می گوید:

"ما بیش از این نمی توانیم انتظار کشیده، گسترش این پدیده را نظاره کنیم. پیام های خشونت بار تندروان از طریق یوتیوب، تویتر و سایر شبکه های اجتماعی که با مهارت دستکاری شده است، برای جوانان در جستجوی ماجراجویی، جذاب و فریبنده است."

جفری فلتمن به کشورهای جهان هوشدار داده است که تدابیر سرکوبگرانهء مانند وضع محدویت های کوتاه مدت بر آزادی بیان، ممنوعیت دسترسی به شبکه های اجتماعی و مصادرهء روزنامه ها می تواند، پیام های ممنوع شدهء تندروان جابر را برای گروه های آسیب پذیر، جذاب تر سازد.

XS
SM
MD
LG