لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۲۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۱

واحدی: کار روی بررسی شماری از ادارات ادامه دارد


فایق واحدی معاون سخنگوی رییس جمهور
فایق واحدی معاون سخنگوی رییس جمهور

درحالیکه بیست روز از آغاز کار حکومت وحدت ملی میگذرد مسوولان در ریاست جمهوری افغانستان میگویند که در این مدت اقدامات صورت گرفته و روی برخی موارد کار جریان دارد.

فایق واحدی معاون سخنگوی رییس جمهور روز پنجشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که اکنون تمرکز اساسی رییس جمهور احمدزی و دیگر مقامات در ارگ روی بررسی شماری از ادارات و تشکیل کابینه جدید می باشد.

آقای واحدی گفت که هدف رییس جمهور اشرف غنی احمدزی تنها تعیین و برکناری افراد نبوده بلکه ایجاد اصلاحات گسترده در نهادهای دولتی است:

" تاکید رییس جمهور افغانستان بیشتر روی افراد نیست اینجا هدف بهبود اداره است، هدف بهبود کارکرد نظام برای مردم افغانستان است بنابرین هر تصمیم که اتخاذ می شود در راستای بهتر شدن نظام، حکومتداری و تحقیق همان آرمان و آرزو مردم که مبارزه جدی با فساد اداری است میباشد. "

آوردن اصلاحات در ادارات حکومتی، حکومتداری خوب، مبارزه جدی با فساد اداری مواردی اند که بگفته فایق واحدی رییس جمهور احمدزی روی آن تاکید دارد.

بررسی دوسیه های زندانیان محبس پلچرخی، بررسی مجدد قضیه کابل بانک، ادغام ریاست دفتر رییس جمهور در اداره امور و لغو معاونیت لوی څارنوالی در امور نظارت اقداماتی اند که حکومت جدید تا حالا روی دست گرفته است.

در این میان شماری از آگاهان امور سیاسی از اقدامات حکومت جدید راضی به نظر میرسند و می گویند که چنین اقدامات میتواند در جهت تامین حاکمیت قانون در کشور کمک کند.

نصرالله ستانکزی یکی از آین آگاهان در مورد می گوید:

" در پانزده، بیست روز گذشته دیده میشود اقدامات که صورت میگیرید اقداماتی در راه تامین حاکمیت است اما من امیدوار هستم این اقدامات مثمر و ارزیابی شده باشند و نتیجه آن در همان زمان که گفته میشود مطالبه شود. "

آقای ستانکزی گفت که وی امیدوار است این اقدامات حکومت جدید سمبولیک نباشد تا مردم اعتماد شان را نسبت به نظام موجود از دست ندهند.

مردم عام نیز چشم امید بسته اند که اقدامات صورت گرفته از سوی رییس جمهور احمدزی یکی پی دیگری عملی شده و در آینده همچنان ادامه یابد.

آنان تاکید دارند که بخاطر عملی شدن این آرمان های شان نیاز است که در کابینه و ادارات مهم دولتی افراد شایسته و متعهد که به فساد آلوده نباشند گماشته شوند تا کار به اهل آن سپرده شده و حکومتداری خوب به میان آید.

فریبا واحدی

XS
SM
MD
LG