لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۵

در مورد شهدای صالحین بیشتر بدانید...


شهدای صالحین یکی از مناطق است که در قسمت جنوب شهر کابل باز یارتگاه های متعددی آنجا موقعیت دارد و زیارتگاه های زیاد در آنجا موجود است، این ساحه به شکل دره بوده که سابق دامنه کوه های سرسبز آن با درختان ارغوان، خود منظرهء پُر طراوتی داشت و از جمله تفریحگاه های مردم کابل بشمار می رفت.

گفته می شود، زیارت تمیم انصار و جابر انصار(رح) از زیارت های معروف اند، این دو مرحومان از صحابه های کرام بوده که با کفار جنگیده و در همین انتهای دره به شهادت رسیده اند. گفته می شودتعداد شهدای کرام با این دو صحابی زیاد بوده ولی جای شان نامعلوم است اما زیارت های دیگر نیز از شهدای راه اسلام در این ساحه دیده می شود که می توان زیارت سه اوغورپادشاه و پنجه شاه را نام برد.

در محوطه زیارت تمیم انصار و جابر انصار (رح) باغچه یی با حوض آب و گلخانه با چند گنبد و مقبره سنگ مرمر به چشم می خورد که در اطراف آن هم اهالی کابل حضیره ها و قبر های رفتگان خود را اعمار نموده اند.

همچنان عدهء از زائران همه روزه به شهدای صالحین به منظور مراد می روند و از خدا می خواهند که دعای شان مستجاب گردد.

در این برنامهء در امتداد لحظه ها راجع به شهدای صالحین گزارشی تقدیم می شود که شهدای صالحین کی بود و چرا این منطقه را بنام شهدای صالحین یاد می کنند و برخی زیارت های مشهور که در این منطقه وجود، دارد کدام ها اند؟

این گزارش را مهریه انوری تهیه کرده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:12:50 0:00
لینک مستقیم


XS
SM
MD
LG