لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۹

انتخابات 1393 ریاست جمهوری و شورا های ولایتی

با آغاز شمارش آرا، بلاگ زندهء انتخابات نیز مسدود شد!
هفت صبح شانزدهم حمل سال 1393 شمسی مصادف با پنجم اپریل سال 2014 میلادی انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی در افغانستان آغاز و ساعت پنچ بعد از ظهر همان روز پایان یافت.
در برخی مناطق ولایت هرات، کمسیون انتخابات در آخرین لحظات یک مقدار اوراق رای دهی را به مراکز رای دهی انتقال داد، اما گفته می شود که مقدار آن کافی نبوده است و تعدادی از افراد واجد شرایط رای دهی نتوانسته اند از حق رای دادن استفاده کنند.
شمارش آرا در برخی مراکز رای دهی در ولایت هرات آغاز شده است.
شمارش آرا در برخی مراکز رای دهی در افغانستان آغاز شد.
خبرنگار رادیو آزادی از یک مرکز رای دهی درمنطقهء خیرخانه در ناحیهء سوم شهر کابل گزارش می دهد که ساعت پنج و پنج دقیقه شمارش آرا آغاز شد. طوریکه تعیین شده است، آرای مردان و زنان بطور جداگانه شمارش می شوند.
اما هنوز هم در برخی مراکز رای دهی به شمول منطقهء دشت برچی در کابل مردم منظر رسیدن اوراق رای دهی اند تا آرای هایشان را به صندوق ها بریزند.
عبدالستار سعادت رییس کمسیون شکایات انتخاباتی مسالهء کمبود اوراق انتخاباتی و شکایات مربوط به آن را که از ساعت نه ونیم صبح امروز آغاز شد، سوال برانگیز خوانده می گوید، براساس نورم های بین المللی و محاسبات موجود نزد آن ها اوراق انتخاباتی نباید صبح زود ختم می شد. ختم قبل از وقت اوراق خود یک مسالهء سوال برانگیز است.
عبدالستار سعادت رییس کمسیون شکایات انتخاباتی می گوید، مردم افغانستان در مورد تخطی ها خیلی حساس اند، تا اکنون 85 شکایت رسماً ثبت و 45 شکایت بطور تلیفونی مطرح شده است.

بیشتر "لود" شود

XS
SM
MD
LG