لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۵

وعدهء رهبران پاکستانی به رییس جمهور افغانستان


رهبران ارشد پاکستانی به رییس جمهور کرزی وعده دادند که حاضر اند تا از طرح های حکومت افغانستان به هدف تلاش برای مصالحه با طالبان حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دی پی آی جرمنی، یک مقام گفته است که رییس جمهور کرزی دیروز در دومین روز مسافرت اش به اسلام آباد روی مسایل بسیار مشخص در مورد این که پاکستان چگونه می تواند در پروسهء گفت و گو های صلح کمک کند، صحبت کرد.

به اساس گزارش، رییس جمهور افغانستان در جریان نخستین ملاقات خود با نواز شریف صدراعظم پاکستان به روز دوشنبه از او خواست تا طالبان را ترغیب کند که به پروسهء گفت و گو های مستقیم صلح با حکومت افغانستان بپیوندند، پروسهء که اکنون در حال تعلیق قرار دارد.

در خبرنامهء ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده است که مذاکرات در فضای دوستانه انجام شد و روی محور پروسه صلح افغانستان، مسایل امنیتی و فراهم کردن زمینه مذاکره میان شورای عالی صلح و مخالفان مسلح دولت می چرخید.

به گزارش دی پی آی آلمان یک مقام، جریان گفت و گوها میان دو طرف را موثر خوانده و گفته است که امیدواری ها برای حصول نتیجهء مثبت زیاد است.

به اساس گزارش، اشفاق کیانی لوی درستیز قوای مسلح پاکستان نیز در ملاقات دومی میان رهبران افغانستان و پاکستان حضور داشت.

مقامات گفته اند که شریف و کیانی هر دو به رییس جمهور کرزی وعده دادند که پاکستان با استفاده از نفوذ خود بر شورشیان افغان، آنان را به برقراری ارتباط مستقیم با حکومت افغانستان ترغیب خواهد کرد.

به اساس خبرنامهء ریاست جمهوری افغانستان، صدراعظم پاکستان دعوت رییس جمهور افغانستان را پذیرفته و گفته است که در آینده نزدیک از افغانستان دیدن خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG