لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۸

وزارت خارجه: از وضیعت مهاجرین در یونان آگاهی داریم


Afghanistan -- Rangen Dadfer Spanta, Minister of Foreign Affairs, Kabul, 31Aug2009
Afghanistan -- Rangen Dadfer Spanta, Minister of Foreign Affairs, Kabul, 31Aug2009
وزیر خارجه افغانستان می گوید از وضیعت خراب و مشکلات صدها مهاجر افغان در یونان آگاه هستند و به منظور مرفوع ساختن این مشکلات به زودی اقدامات صورت خواهد گرفت.

داکتر رنگین دادفر سپنتا روز سه شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت با وجود اینکه افغانستان در یونان سفارت ندارد اما آنها تلاش می نمایند تا از طریق سفارت افغانستان در بروکسل به مشکلات مهاجران افغان در یونان رسیده کنند.

آقای سپنتا گفت تا اکنون دوبار به هدف حل این مشکل هیات قونسلگری افغانستان به یونان اعزام شده تا برای حل مشکلات مهاجران افغان راه های مناسب دریافت گردد.

با آنکه تعداد دقیق مهاجران افغان که به طور غیرقانونی وارد یونان گردیده اند معلوم نیست اما گفته می شود که تعداد این مهاجران به حدود 2000 نفر می رسد.

بصیر آهنگ محصل افغان در ایتالیا که در آغاز سال جاری میلادی به یونان سفر کرده و وضیعت افغان ها را در این کشور از نزدیک مشاهده کرده به رادیو آزادی گفته است که با گذشت هر روز افغان ها در یونان به شیوهء قربانی می شوند.

به اساس معلومات آقای آهنگ تنها در زندان پایتخت یونان نزدیک به 700 افغان زندانی اند که در حدود 30 زن و 27 طفل نیز شامل آنها می باشد.

مهاجران افغان تنها در یونان به مشکلات مواجه نیستند، بلکه در سایر کشور ها نیز به مشکلات گونا گون روبرو هستند.

گفته می شود که تعداد زیاد افغان ها از طریق ایران و ترکیه به طور غیر قانونی به یونان قاچاق می شوند.

وزیر خارجهء افغانستان با اشاره به این مساله می گوید آنها تنها در یونان نه بلکه در سایر کشور ها که افغان ها مهاجر اند به دو مشکل عمده مواجه هستند از یک سو تعهد افغانستان باید به اساس میثاق های بین المللی با قاچاق انسان مبارزه کند و از سوی دیگر از حقوق افغان ها نیز باید محافظت کند.

گزارشگر: سید فتح محمد " بها "
XS
SM
MD
LG